Δ.Τ. ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ 4ης ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ

ΑΡΙΘ. ΠΡΩΤ.: 66/2016
Θεσσαλονίκη, 4/2/2016

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Μεγάλη η ανταπόκριση των μικρομεσαίων στις κινητοποιήσεις της 4ης Φεβρουαρίου.
Μεγάλη ήταν η ανταπόκριση των επαγγελματιών, εμπόρων και αυτοκινητιστών στις κινητοποιήσεις που είχε εξαγγείλει η ΓΣΕΒΕΕ-ΕΣΕΕ για κλείσιμο των καταστημάτων και των επιχειρήσεων τους. Η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Θεσσαλονίκης η Ομοσπονδία Επαγγελματιών Εμπόρων Θεσσαλονίκης η Ομοσπονδία Εμπορίου-Παραγωγικότητας Επιχειρηματικότητας Κεντρικής – Ανατολικής Μακεδονίας Και Θράκης η Ενιαία Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων Μοτοσυκλετών η Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκίνητων Μηχανημάτων & Μοτοποδηλάτων Ελλάδος, ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης & Το Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής» χαιρετίζουν το δυναμικό παρόν που έδωσαν στην πορεία και στην συγκέντρωση οι επαγγελματοβιοτέχνες οι έμποροι και οι αυτοκινητιστές διατρανώνοντας την αντίθεσή τους στο προς ψήφιση ασφαλιστικό νομοσχέδιο, επέδωσαν ψήφισμα στο ΥΜΘ όπου καλούν την κυβέρνηση να πάρει σοβαρά υπόψιν τις προτάσεις των φορέων για ένα βιώσιμο ασφαλιστικό σύστημα . ΄

Αναλυτικά το ψήφισμα :

‘’Σήμερα 4-2-2016 και ημέρα Πέμπτη στα πλαίσια κινητοποιήσεων που έχει εξαγγείλει η Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε. και η Ε.Σ.Ε.Ε., οι επαγγελματίες οι βιοτέχνες οι έμποροι και οι αυτοκινητιστές του Νομού Θεσσαλονίκης με την συμμετοχή μας στην κινητοποίηση θέλουμε να εκφράσουμε την έντονη αγωνία μας για τους συναδέλφους μας που πλήττονται από το νομοσχέδιο το οποίο συζητιέται για το ασφαλιστικό.
Πρέπει η Κυβέρνηση αλλά και οι δανειστές να αντιληφθούν ότι εκπροσωπούμε έναν από τους δυναμικότερους κλάδους της οικονομίας μας που τα τελευταία 6 χρόνια έχει εξαντληθεί από τις πολιτικές εσωτερικής υποτίμησης. Η σύνδεση εισοδήματος και εισφοροδοτικής ικανότητας αποτελεί διαχρονική θέση του συνδικαλιστικού κινήματος, καθώς τα ασφαλιστικά βάρη πρέπει να μοιράζονται αναλογικά και βάσει της εισφοροδοτικής ικανότητας του καθενός. Ωστόσο, επιχειρώντας να αντιμετωπίσουμε τη μάστιγα της αδήλωτης εργασίας, βασικό εργαλείο αναδιανομής δεν μπορεί να είναι το ασφαλιστικό σύστημα.
Οι φορείς που υπογράφουν το συγκεκριμένο ψήφισμα έχουν την ευθύνη να αναδείξουν αυτές τις άδικες πτυχές του προσχεδίου οι οποίες αν βελτιωθούν και συμφωνηθούν από τους παραγωγικούς φορείς μπορούν να ενισχύσουν και την διαπραγματευτική θέση της χώρας απέναντι στους δανειστές και να δώσουν λύσεις βιωσιμότητας στο ασφαλιστικό σύστημα.
Συγκεκριμένα:

1. Εγγυημένη και επαρκής κρατική χρηματοδότηση του Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης.

2. Εύρεση νέων πηγών χρηματοδότησης του Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης της χώρας.

3. Tο πλαφόν που υπολογίζεται στο 10πλάσιο του κατώτατου μισθού είναι όχι μόνο αυθαίρετα υψηλό αλλά και καταστροφικό για τις επιχειρήσεις και πρέπει να αναπροσαρμοστεί.

4. Η διατήρηση της αναλογικής χρέωσης στις εισφορές υγείας (6,95% με πολύ υψηλό ανώτερο πλαφόν), δημιουργεί σημαντικά κίνητρα φοροαποφυγής και εισφοροαποφυγής. Το υπουργείο θα πρέπει να επανεξετάσει το συντελεστή και να ορίσει ρητά το ανώτατο πλαφόν.

5. Η εξαγγελία περί ρύθμισης και κατανομής των ασφαλιστικών οφειλών όσων εργάζονται με μπλοκάκι, προσκρούει σε σημαντικές τεχνικές δυσκολίες, νομικές ρυθμίσεις αλλά και διαπραγματευτικές διευθετήσεις.

6. Θεωρούμε δεδομένο ότι οι ασφαλιστικές εισφορές θα εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα.

7. Εκτιμούμε ότι η έννοια και η εφαρμογή του τεκμαρτού εισοδήματος δεν έχει πλέον καμιά νομιμοποιητική βάση στο νέο φορολογικό λόγω των αναλογικών και προοδευτικών επιβαρύνσεων στις ασφαλιστικές και φορολογικές κλίμακες.

8. «Πάγωμα» (κεφαλαιοποίηση) των μέχρι σήμερα ασφαλιστικών οφειλών, δίνοντας στον οφειλέτη τη δυνατότητα, την οποία δεν έχει σήμερα, για μεταφορά ασφαλιστικού χρόνου στο τέλος του ασφαλιστικού βίου.

9. Ειδική μέριμνα για υπερήλικες ασφαλισμένους, που έχουν συμπληρώσει το όριο ηλικίας, οι οποίοι έχοντας οφειλή άνω των 20.000€, έχουν τερματίσει την επαγγελματική τους δραστηριότητα.

10. Ουσιαστική ενεργοποίηση και διεύρυνση των παροχών που προβλέπονται στους Ειδικούς Λογαριασμούς του ΟΑΕΕ (Ανεργίας, Επαγγελματικής Εστίας) που διατηρούνται στον ΟΑΕΔ. Σε διαφορετική περίπτωση είναι κοινωνικά και ηθικά επιβεβλημένη η αναστολή είσπραξης των σχετικών εισφορών μέχρι την ουσιαστική ενεργοποίησή τους.

11. Να υπάρξει μια μεταβατική περίοδος διατήρησης των υπαρχουσών ταμείων, διότι η ενοποίηση σε ένα θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα που θα υποστούν οι ασφαλισμένοι.

12. Μείωση του ανώτατου πλαφόν που δεν θα υπερβαίνει συνολικά, συμπεριλαμβανομένου και του φόρου εισοδήματος και των λοιπών επιβαρύνσεων, το 50% του καθαρού εισοδήματος.

13. Να υπάρξει η δυνατότητα ρύθμισης των 100 δόσεων για όσους έχουν απολέσει αυτή την δυνατότητα για συγκεκριμένους λόγους καθώς και την ένταξη σε αυτήν οφειλετών για να μπορέσουμε να τους ενεργοποιήσουμε στην διαδικασία καταβολής εισφορών με το νέο σύστημα.

14. Όσοι θεμελίωσαν δικαίωμα σύνταξης να μην επηρεαστούν από τον υπολογισμό μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου διότι θα υπάρξει αθρόα έξοδο σε σύνταξη και θα δημιουργήσει δημοσιονομικό κενό καθώς και ασυνέπεια τήρησης του νόμου που ψήφισε η κυβέρνηση τον Αύγουστο του 2015.

15. Συμμετοχή στην καταβολή ασφαλιστικών εισφορών επιχειρήσεων όπου μέχρι σήμερα δεν ήταν υποχρεωμένοι να καταβάλουν ασφαλιστικές εισφορές στον Ο.Α.Ε.Ε.(ΙΚΕ- μέτοχοι με λιγότερο από 3% στις Α.Ε. που είναι μέλη Διοικητικού Συμβουλίου)

16. Κατάργηση χρέωσης και τοκισμού ασφαλιστικών εισφορών αδρανών επιχειρήσεων προς τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.

17. Μη κατάργηση καταβολής ΕΚΑΣ στα άτομα που λαμβάνουν αναπηρική σύνταξη ανεξαρτήτου ηλικίας.

Οι παραπάνω προτάσεις αποτελούν αναγκαίους όρους για την ομαλή και αποτελεσματική εφαρμογή ενός σύγχρονου δίκαιου και βιώσιμου ασφαλιστικού συστήματος. ‘’

 

Για την Διοίκηση της Ο.Β.Σ.Θ.
Ο Πρόεδρος                                             Ο Γενικός Γραμματέας
Γιάννης Παπαργύρης                                     Γιάννης Καραπινίδης